Jesienne smaki: Pumpkin Spice Latte


Aromatyczna alternatywa dla tych, którym daleko do Starbunia. Właściwie to przepis ten ograniczę do syropu dyniowo-korzennego, który dodajemy do naszego ulubionego latte.

Składniki:
1,5 szklanki wody,
5 łyżek dyniowego puree,
niecała szklanka cukru trzcinowego,
pół opakowania cukru waniliowego,
łyżeczka cynamonu,
pół łyżeczki przyprawy do piernika,
pół łyżeczki imbiru Prymat,
odrobina gałki muszkatołowej.



Puree z dyni: dyńkę hokkaido przekroiłam na części, wydrążyłam z pestek, włożyłam do rękawa do pieczenia i piekłam w 160 st przez około godzinę. Następnie wyciągnęłam rękaw z piekarnika, przecięłam go i pozostawiłam dynię do wystygnięcia. Wydrążyłam miąższ łyżką i zblendowałam.

Zagotowałam wodę z 5 łyżkami puree, szklanką cukru, aż powstała jednolita masa. Następnie powstały syrop przyprawiłam, przelałam przez sitko do wyparzonych dwóch buteleczek.


Polecam na chłodne wieczory przy kominku z ukochaną osobą :)

Komentarze

Popularne posty