Brioche z rabarbarem



Hej Serduszka!


Dawno mnie tu nie było. Dostałam w kość w pracy w ciągu ostatnich miesięcy i nie znalazłam wolnej chwili na nowy post.
Teraz postaram się bywać tu częściej, bo mamy wiosnę, a wiosna jest dla mnie wielką inspiracją. Jeśli śledzicie mnie na instagramie, to wiecie, że teraz szaleję w ogrodzie i poświęcam temu każdy weekend.

Ale dzisiaj mamy wyjątkowy dzień i dlatego upiekłam taką wiosenną brioszkę z wykorzystaniem rabarbaru z ogrodu.


Składniki:
(na konfiturę, kruszonkę i ciasto)
400 g rabarbaru,
pół szklanki cukru + 2 łyżki (łącznie),
4 szklanki mąki pszennej  + 2 łyżki (łącznie),
pół kostki masła + łyżka masła (łącznie),
2 jaja,
25 g świeżych drożdży,
szklanka mleka,
szczypta soli.

Rabarbar obrałam ze skórki, pokroiłam na kawałeczki, przełożyłam do garnuszka i posypałam 3 łyżkami cukru. Dodałam trochę wody i ugotowałam do miękkości. Otrzymaną masę przełożyłam na sitko i odcedziłam. Z powstałego syropu zrobiłam napój :)

Pół kostki masła rozpuściłam w szklance w mikrofalówce. Mleko lekko podgrzałam. W innej szklance rozkruszyłam drożdże i posypałam je łyżeczką cukru, poczekałam, aż się rozpłyną od słodyczy cukru. Następnie do tej mieszanki dodałam 5 łyżeczek ciepłego mleka i łyżeczkę mąki. Tak otrzymałam rozczyn, który odstawiłam, by drożdże mogły sobie popracować i podrosnąć.

W dużej misce rozbełtałam jaja. Następnie dodałam chłodne już roztopiona masło z resztą cukru i letnie mleko. Przesiałam ok 3 i 3/4 szkl. mąki z szczyptą soli. Mieszaninę wymieszałam i dodałam do niej rozczyn drożdżowy. Wyrabiałam dłonią do uzyskania gładkiej, delikatnej i lekko napompowanej od ruchów dłonią masy. Misę i ciasto oprószyłam mąką i pozostawiłam na godzinę pod ściereczką do wyrośnięcia w ciepłym miejscu.

Przygotowałam kwadratową blachę do pieczenia z wysokimi ściankami wykładając ją papierem do pieczenia. Gdy ciasto po godzinie w misce podwoiło swoją objętość wyrobiłam je kolejny raz ręką, tylko bardzo krótko. Pourywałam 9 kawałków ciasta i uformowałam z nich bułeczki. Ułożyłam je koło siebie na blasze tak, żeby lekko się dotykały. Następnie na każdą bułeczkę położyłam konfiturę rabarbarową. Z łyżki masła, 2 łyżek cukru i 2 łyżek mąki zrobiłam widelcem kruszonkę. Posypałam ciasto kruszonką.

Brioszki włożyłam do piekarnika nagrzanego do ok 180-200 stopni z termoobiegiem. Piekłam ok 28 minut.
Smacznego!


Komentarze

Popularne posty