Pumpkin pie





*** posty piszę w sobotę 5.10, będą automatycznie się dodawać :) ***
Jak dziwnie jest się nie uczyć! Jak dziwnie jest marnować czas! Jeżeli chodzi o egzamin to czekam na uchwałę. Poszło mi kiepsko, bo bardzo źle się czułam, co prawda w nocy zrobiłam test zeszłoroczny i miałam 111 punktów, ale tegoroczny był nieporównywalnie trudniejszy. Ale jakoś trochę przestało mi zależeć, tym bardziej, że trochę kiepsko się dzieje z moim zdrowiem i póki nie zrobię wszystkich badań to wolę nie podejmować żadnych decyzji.

No! I w każdym razie wróciłam do oglądania Gossip Girl i trafiłam na odcinek, jak Blair Waldorf obchodzi Święto Dziękczynienia i wymyśliłam sobie takie ciasto :)



Składniki:
farsz:
- 1kg  obranej pokrojonej w kosteczkę dyni,
- szklanka soku pomarańczowego,
- pomarańczowa galaretka,
- 2 łyżki cukru,
- sok z połowy cytryny,
 - kawałek imbiru.

ciasto:
- 100 g masła,
- 200 g mąki pszennej typ 650,
- 100 g cukru pudru,
- jajko

Ciasto:
Po prostu - wszystko zagnieść :) włożyć do lodówki na 30 minut!

Rozwałkować ciasto i wyłożyć tortownicę lub blaszkę do tart- średnica ok.24 cm. Ponakłuwać dno widelcem, wyłożyć boki blachy i zostawić trochę ciasta na paseczki na wierzch.
Piec w temp.180 st. przez 15 minut. Można przyłożyć folią aluminiową i grochem, ale ja tam lubię jak jest nierówno! :) Kiedy będzie złota wyjąć iiii...

nałożyć przygotowany

Farsz:
Dynię ugotować w soku pomarańczowym z imbirem aż zmięknie i będzie się rozpadać. Następnie wyjąć imbir i ugnieść ją jak puree, dodać galaretkę rozrobioną w niewielkiej ilości wody, tak, aby się rozpuściła. Posłodzić, do smaku i dodać sok z cytryny. Wystudzić masę!

Następnie na ten podpieczony spód wyłożyć masę i zrobić paseczki.

Włożyć do pieca na następne 20-25 minut - u mnie trochę blado wyszły paseczki - musicie kontrolować swoje:)

Smacznego!

A na deser po deserze.. śpiąca Pi :)



Komentarze

  1. Będzie dobrze, ja to wiem.
    Co do ciasta dyniowego, nieźle eksperymentujesz, jeszcze takiego nie jadłam. Ale marzy mi się smaczna zupa dyniowa (tą na mleku już znam).

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty