Śmietankowy sernik krakowski




Wyzwanie - jestem asernikowa. Nigdy mi nie wyszedł żaden sernik. A to ser nie taki, a to opadł, a to spłynął, a to gniot. Ten sernik to pierwszy sernik, który "wygląda", nie wiem jak smakuje po upieczeniu, dowiem się jutro, ale masa serowa, którą próbowałam, była bardzo dobra i delikatna. Przepis z kubełka President.

update 24.12: jest rewelacyjny, idealnie słodki, delikatny i rodzynki nie opadły na dół ;D

Sernik krakowski z kratką

Kruche ciasto:
- 240 g mąki typ 405,
- 2/3 kostki Palmy,
- pół szklanki cukru pudru,
- 2 żółtka

pozostałe białko z jajek użyć do posmarowania kratki.

Masa serowa:
- 1kg twarogu śmietankowego President,
- 100 ml śmietanki, ja dodałam 18%, w przepisie 30%,
- dwie szklanki cukru pudru,
- 3 łyżki mąki ziemniaczanej,
- opakowanie cukru wanilinowego,
- 5 jajek,
- garść rodzynek,
- trochę kandyzowanej skórki pomarańczowej.

Kruche ciasto: zagnieść. Podzielić na dwie części: spód i wierzch, schłodzić i wyłożyć na papierze do pieczenia w blaszce. Zrobić widelcem dziurki. Piec ok 15 minut w 190st. Powinno być złote i chrupiące.

Masa serowa: ser połączyć ze śmietanką, mąką. Żółtka wymieszać z cukrami i dodać do twarogu. Białko ubić na sztywno, delikatnie dodać do masy. Rodzynki namoczyć i obtoczyć w mące, dodać do masy, tak samo jak skórkę.

Wylać masę na upieczony spód, na wierzch ułożyć kratkę z pasków z ciasta. Kratkę posmarować białkiem.

Piec w 180-190 st. przez ok 50 minut.



Dekoracja: dowolna :) na posypałam cukrem pudrem i śnieżynkami Dr.Oetkera. Taki akcent świąteczny ;)

Komentarze

  1. ach ta sexowna krata ;D u mnie w tym roku bez sernika, za to piernikowo i makowcowo

    OdpowiedzUsuń
  2. piękny sernik! Wesołych Świąt, dużo miłości i radości:)))

    OdpowiedzUsuń
  3. pysznie! jestem wielką fanką serników :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty