Pizza, która zawsze wychodzi


 

Po całym świątecznym dojadaniu jakże niesamowitego, jedynego w swoim rodzaju, świątecznego żarcia przyszedł czas powrócić do normalności! :)



Po 'Kuchennych Rewolucjach'  Ustce została zabrana najlepsza pizzeria w mieście, ale co mi tam skoro mogę sama zrobić przepyszną pizzę :) Moja dzisiejsza propozycja to bezczeszczenie przepisu autorstwa mojego ulubionego kucharza Kuchni+ - Tomka Jakubiaka. Zbezcześciłam jego pizzę ze szparagami i sadzonym jajkiem zwykłymi dodatkami, ale ciasto autorstwa Mistrza TJ jest wprost rewelacyjne.

Źródło: http://www.kuchniaplus.pl/kuchnia_przepis_0-0-6982_domowa-pizza-ze-szparagami-dzikimi-ziolami-jajkiem-sadzonym.html

Składniki:
25 g świeżych drożdży
szklanka letniej wody
2 łyżki oliwy
szczypta soli
szczypta cukru
2-3 szklanki mąki
2 ząbki czosnku
sól
pieprz świeżo mielony
oliwa do posmarowania blachy
5 zielonych szparagów (ugotowanych na wpół twardo)
5 białych szparagów (ugotowanych na wpół twardo)
2 garście dzikich ziół
2 jaja od kur zielononóżek

dobra oliwa do polania może być smakowa (bazyliowa, chilli)
starty ser carski lub dziugas – do posypania pizzy


Przygotowanie:

Drożdże rozpuszczam w letniej wodzie, po czym dodaję: szklankę mąki, sól, cukier, oliwę – odstawiam na 15 min w ciepłe miejsce, do wyrośnięcia. Gdy rozczyn wyrośnie, dodaję resztę mąki i wyrabiam ciasto aż zacznie odchodzić od dłoni. Gotowe ciasto dzielę na dwa i jeszcze raz odkładam do wyrośnięcia na około 20 min. W ten sposób uzyskałem dwa blaty do pizzy o średnicy 25 – 30 cm. Biorę jeden z „blatów” i formuję w rękach lub za pomocą wałka okrągły placek. Piekarnik nagrzewam do największej temperatury, ważne żeby grzanie było od spodu i z góry. Rozgrzaną blachę smaruję oliwą za pomocą rozgniecionego czosnku i kładę placek, który z wierzchu nacieram również delikatnie oliwą i pieprzem. Piekę około 5 min aż placek zrobi się lekko brązowy i kładę na niego (ja: ser tarty mozarella oraz resztę składników) połowę pociętych szparagów, 2 surowe jajka (rozbijam) oraz połowę startego sera. Zapiekam około 3 min. Przed podaniem posypuję ziołami i polewam oliwą.

© Tomasz Jakubiak


Przepis z programu Jakubiak w sezonie.
(odc. 3)

Moja propozycja:







Ja piekę pizzę na takim kamieniu, który kiedyś kupiłam w jakimś markecie.



Komentarze

  1. omomom! A dla mnie z serem mozzarellą, odrobiną sera pleśniowego, dżemorem i sosem czosnkowym :) i oczywiście salami ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olaaaaaaa musimy zrobić! z gruszką serem blue i orzechami ;>

      Usuń
  2. jak pięknie wyrośnięte ciasto, pizza wygląda pysznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i smakowała wyśmienicie ALE:
      nie czuć było tego przepalonego pieca od pizzy co w pizzerii :( za czysty piekarnik!!

      Usuń
  3. nie ma nic lepszego niż pyszna domowa pizza :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty