❅ Blogmas #1 -Szarlotka na kruchym


Hej,
Wiele z Was prosiło mnie na Insta o przepis na moją wyrośniętą szarlotkę. Miałam takie postanowienie, że do Wigilii nie będę nic piekła, żeby wyżyć się na Święta, ale uległam pokusie.

Składniki:

2 i 1/2 szkl mąki pszennej,
160 g miękkiego masła,
2 jajka, 
dwie łyżeczki proszku do pieczenia,
4 łyżki mleka,
1/3 szkl cukru brązowego,
opcjonalnie cukier z wanilią.

1200 g jabłek,
cynamon, imbir,
(w zależności od stopnia słodkości jabłek - cukier - u mnie był zbędny).

Jabłka starłam na dużych oczkach tarki dodając cynamon i imbir. W dużej misce połączyłam suche składniki. Następnie wbiłam jaja, dodałam mleko, masło. Szybko i dokładnie wyrobiłam ciasto rękoma i podzieliłam na dwie części, z czego jedna musi być troszeczkę większa. Schłodziłam je w lodówce przez ok 30 minut. 
Następnie rozwałkowałam większą część w kształt koła i wyłożyłam spód tortownicy. Zrobiłam to tak, by powstał spód ciasta i boki na 80% wysokości tortownicy. Ponakłuwałam widelcem. Następnie wyłożyłam starte jabłka na ciasto i z drugiej części ciasta także rozwałkowałam koło. Przykryłam nim masę jabłkową tak, by ściany wystawały 1-2 cm wyżej niż całość ciasta. Podczas wyrastania ciasta będą równe.
Piekłam w 175 st z termoobiegiem przez ok. 35 minut.

Udekorowałam cynamonowym lukrem.Wymieszałam składniki:
- 100 g cukru pudru,
- 2 łyżeczki soku z cytryny,
-  łyżeczka wody, 
- cynamon. 






*** uwaga***



Dzisiejsza notka rozpoczyna grudniowe wyzwanie blogmas, popularne na youtube jako vlogmas. Chodzi w nim o to, że notki na blogu pojawiać się będą codziennie, aż do Świąt Bożego Narodzenia.
24 dni. 24 notki.

Mam nadzieję, że spodoba się Wam mój pomysł :)


Pozdrawiam Was gorąco!

Ch.

Komentarze

  1. Jammy Monkey - Pragmatic Play - New JTM Hub
    Jammy Monkey is a 강원도 출장샵 new 광명 출장마사지 Pragmatic Play slot game by 춘천 출장안마 Pragmatic Play that is set in 창원 출장마사지 the African plains, surrounded by 평택 출장샵 an elephant-like forest. The goal is to

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty