❅ Blogmas #13 - Zawijana pierś z kurczaka z mozarellą i suszonymi pomidorami


Hello!

Dzisiaj przychodzę z przepisem na pyszną roladę z zawijanych piersi z kurczaka z pysznym nadzieniem z pasty z suszonych pomidorów w oliwie, mozarelli i pietruszki. Zapraszam serdecznie na pyszny świąteczny obiad.


Potrzebujemy:

1 kg piersi z kurczaka,
dwie kule mozarelli,
suszone pomidory w oliwie / gotowa pasta z takich pomidorów,
pęczek pietruszki świeżej,
vegeta,
papryka ostra,
tymianek,
bazylia,

arkusz folii aluminiowej.

Piersi rozkroiłam tak, żeby uzyskać największą powierzchnię. Odcięłam polędwiczki i taką pojedynczą pierś nakroiłam 3 cięciami: 1 - z boku, nie do końca na pół (ma się otworzyć jak książka), 2 - lewą część tak samo, 3 - prawą tak samo. Lekko utłukłam tłuczkiem.
Wyłożyłam folię na blacie i posypałam ją przyprawami. Następnie wyłożyłam piersi i polędwiczki tworząc taki duży prostokąt.

Przyprawiłam, wzdłuż wyłożyłam pastę w pomidorów. Jeśli nie macie takiej pasty to wystarczy, że posiekacie drobno suszone pomidory ze słoika i posmarujecie taką pastą mięso. Następnie należy wyłożyć pokrojoną w plastry mozarellę i posiekaną pietruszkę.

Pierś zawijamy ciasno folią, na której pracowaliśmy, wykładamy na blachę i wkładamy do piekarnika rozgrzanego do 200 stopni. Pieczemy przez 30 minut, następnie ściągamy folię i podpiekamy, żeby była rumiana.

Lubię podawać ją z tzatzikami, ryżem i surówką z kiszonej kapustki.



Smacznego!

Komentarze

Popularne posty