Kaszub na Hawajach - sezon dżemowy uważam za otwarty!




Uwielbiam je robić, sama rzadko jadam, ale lubię sprawiać nimi radość moim przyjaciołom. Doceniam ich rolę (przyjaciół, nie dżemów), to jak wiele od nich dostaję energii, kopa do działania, uśmiechów, pozytywnych myśli. Czasami, gdy jest się daleko od domu i nie ma nikogo bliskiego pełnią rolę najbliższej rodziny, wspaniałych powierników i tych, którzy jak nie masz siły biorą Cię pod pachę i prowadzą do celu.

Zapowiadałam im taką notkę i kazałam zaopatrzyć się w chusteczki, choć sama ich nie mam, a łzy w tym momencie ciekną mi po cyckach :P

Dziękuję Olsztynowi za to, że mogłam poznać to wspaniałe miasto, a najbardziej dziękuję losowi za to, że to tutaj poszłam na studia i poznałam te wspaniałe duszyczki, które pokolorowały moje życie we wszystkie kolory tęczy przez te 5 lat studiów prawniczych.





Moja najwspanialsza, jedyna taka, najukochańsza Karolina, dzięki której stałam się nie tylko lepszą studentką, ale także lepszą osobą. Uspokajała mnie słowami, że tylko spokój mnie opanuje, gdy byłam zła, gdy byłam zawiedziona zachowaniem jakiegoś dupka mówiła, żebym skończyła z nim, pokazywała mi codziennie jak łatwo jest być dobrą, uczynną, sprawiedliwą i uczciwą osobą. Mogłam się wiele nauczyć, bardzo żałuję, wiem, jestem samolubna, że studia się już skończyły, ale wierzę, że nasza przyjaźń będzie trwać już do końca życia i że ja Karolina mi pokażemy jak to życie fajnie przeżyć :)
:**********************


Najpiękniejsza, najzaradniejsza STYPENDYSTKA MINISTRA MAŁGORZATA. Nie znam bardziej pracowitej, zdolniejszej osoby, która stawiając sobie wysokie poprzeczki robi 200% zamierzonego celu. Choć na codzień poważna i opanowana to nasze beki z pewnych łajz nie znały granic i doprowadzały mnie do łez śmiechu :) Ma piękny głos, śliczną buzie i ciało i wierzę, że spełnią się Jej marzenia i zostanie uznanym radcą prawnym, doktorem nauk prawnych i szczęśliwą mamcią! :***

Przepraszam, jeżeli kogoś bliskiego nie opisałam, ale już psychicznie nie mam siły i odwodnię się za chwilkę, a przecież oczekujecie przepisu na dżemiki :)


Konfitura z truskawek kaszubskich i ananasów z nutą wanilii:

Składniki (na 5 średnich słoiczków)
- ok 2 kg truskawek bez szypułek,
- pół świeżego ananasa,
- cukier - ok. kilogram, no może trochę mniej,
- cukier z wanilią Winiary.

Truskawki dokładnie umyć pod zimną wodą, pokroić na ćwiartki lub połówki. Ananasa obrać wyciąć dobry miąższ i pokroić w kosteczkę. Owoce włożyć do sporego garnka, zasypać cukrami. Gotować około godziny. Przełożyć do wyparzonych słoiczków i spasteryzować.

Komentarze

  1. następnym razem zamiast ciasteczek przyniosę Ci chusteczki :P tak na wszelki wypadek jakby Ci się znowu sentyment włączył :P

    Nawet nie wiesz ile ciepłych słów Ty wnosisz w życie innych ;* i podoba mi się ten dżem!

    OdpowiedzUsuń
  2. oj, to chyba początek tęsknoty za pewnym etapem w życiu, który dobiegł końca...
    Tak, teraz rozumiem - dżemik na smutki ;) Na pewno pyszny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dżemik dla rozweselenia tego trudnego momentu ;)

      Usuń
  3. pięknie napisane:) fajna z Ciebie babka!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty