Szparagi w sosie beszamelowym.. z patelni!


Szparagi, ah szparagi, korzystam z nich, póki mogę, póki są i póki mi się nie przejedzą ;) Dziś na maxa expressowo, bo mam sporo pracy i obowiązków jako magister prawa. Przyznam, że cały weekend kręciłam bekę z tego, że się obroniłam, bo suma sumarum moje życie w ogóle się od piątku nie zmieniło, nie czuję się lepsza, mądrzejsza, ani jakaś naj naj naj ;) Powiem coś, co wielu osobom mówiłam: w ewolucji rozwoju prawnika jesteśmy amebami. I tyle :) Nie można dać się życiu zjeść.

Szparagi w sosie beszamelowym z patelni

Składniki:
pęczek szparagów zielonych, ser do przykrycia, przyprawy do posypania: u mnie sól i pieprz cayenne.
składniki na sos beszamelowy:
proporcje - dwie łyżki mąki na dwie łyżki masła i szklankę mleka
- przyprawy: biały pieprz, gałka muszkatołowa, sól, niektórzy dodają soku z cytryny. 

Szparagi gotujemy we wrzątku z łyżką cukru i łyżeczką soli przez ok 8 minut. Na patelni robimy sos beszamelowy. Jak zgęstnieje w stylu śmietany kładziemy na niego szparagi i przykrywamy serem, smazymy/pieczemy na małym ogniu. 
 
 

Komentarze

  1. będzie chlanie na plaży i zagryzanie szparagiem ;]

    OdpowiedzUsuń
  2. mniam! zjadłoby się;) gratulacje Pani mgr!:))

    OdpowiedzUsuń
  3. totalnie moje klimaty! jak ja uwielbiam beszamel... mogłabym jeść nawet sam :)

    gratuluję!!!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty