Drożdżówka z morelami, truskawkami i budyniem



Ostatnio próbuję Karmelkowych przepisów na ciasta i muszę przyznać Ci Karmelku, że jesteś niezastąpiona! Taką drożdżówkę zrobi nawet początkujący cukiernik. O tej porze roku, przy takim wyborze owoców, grzechem byłoby nie zrobienie tego ciasta.

Składniki na dużą blachę*

- 700 g mąki, - odmierzyłam co do grama :D
- 100 g cukru,
- 260 ml mleka,
- 50 g świeżych drożdży,
- 4 jajka,

*i tak nie postoi, bo, tak jak w moim przypadku, zniknie w oka mgnieniu.

Kruszonka ( te proporcje są  i d e a l n e!)

4 łyżki masła + 5 łyżek cukru pudru + 7 łyżek mąki

Dodatki:
- budyń - letni/chłodnawy - możecie z torebki, ja robiłam sama (nie wiem co się ze mną dzieje),
- ok 300 g moreli,
- tyle samo truskawek, ja podsmażyłam je w całości z odrobiną wanilii i cukru

Drożdże rozpuszczamy z częścią cukru i ciepłego mleka, odstawiamy. (ja na ok 8 minut).

Do miski wsypujemy mąkę, jajka, cukier, dolewamy mleko i dodajemy drożdże. Zagniatamy ciasto. (Będzie trochę lepkie, ale nie należy dodawać mąki, bo ciasto potem nie będzie takie puszyste.) Smarujemy odrobiną oleju, wkładamy do miski.
Odstawiamy na ok. 1 godz. do podwojenia objętości.
Po tym czasie przekładamy ciasto do blachy, układamy na wierzchu owoce, lekko je dociskając i ponownie odstawiamy do podrośnięcia ( ok. 40 min.).
Następnie posypujemy kruszonką i wstawiamy do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni na 40 minut. (Najlepiej sprawdzić patyczkiem i ewentualnie jeszcze podpiec.) - ja piekłam 42 minuty góra-dół.



Karmelku złoty, pozdrawiam Cię gorąco i dziękuję za przepis :****

Komentarze

  1. Kochana, bardzo mi miło i cieszę się, że smakuje!!! Buziaki:)))

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty