♡ Z ogrodu Charlotte: Crumble z porzeczek | redcurrant crumble ♡



Doczekałam się dnia idealnego ♡
Po 1. znalazłam wędkę i w przyszłym tygodniu zamierzam wyjechać na wędkę na Półwysep Lipa - istny raj na ziemi. Wynajmę sobie łódkę wiosłową i skoro świt popłynę w szuwary :)
Po 2. jest gorąąąącooo! Ustka oczywiście dostaje kociokwiku i zapach olejku do opalania czuć aż u mnie na przedmieściach. 
Po 3. narwałam z ogrodu szczawiu i zrobię szczawiówkę. 
Po 4. narwałam porzeczek z krzaczków i na spróbowanie upiekłam porzeczkowe crumble ♡ ♡ ♡
 

Poświęcę chwilę zaletom porzeczek.
1,5 szklanki tych owoców to tylko 50 kcal!
Zawierają mnóstwo witamin C, E, PP, beta–karotenu, nadto są bogate są w potas, magnez, żelazo oraz wapń. Do tego są źródłem błonniku i jego rozpuszczalnej frakcji - pektyny, która obniża ponoć cholesterol. No i chronią przed nowotworami i powstawaniem kamieni żółciowych.    

        Samo   d o b r o !!

Miskę porzeczek dokładnie obrałam z ogonków i umyłam przepędzając obrzydliwe pająki z białymi tyłkami. Dodałam odrobinę cukru pudru, który oblepił ładnie owoce. Mieszankę polałam likierem kokosowo-mlecznym i posypałam kruszonką. 

  

Kruszonka:
3 łyżki masła,
4 łyżki cukru pudru,
5 łyżek mąki. 

Posiekać wszystko widelcem, aż do sypiącej się kruszonki.

Piekłam w naczyniu z Bolesławca około 30 minut w temp. 185 st. C.

Idealny deser na idealny dzień ♡ podane z lodami - czekoladowymi calipso :)


Komentarze

  1. Ad 1. Półwysep Lipa- pięknie tam (oceniam zdjęcia bo nie byłam, a wygląda zachęcająco)
    Ad 2. Ciesz się, że to zapach olejku do opalania, a nie spalonego oleju z frytek i ryb (niemal pół promenady tym cuchnie).
    Ad 3. Mnnnniam z jajeczkiem pyszniutka.
    Ad 4. Ponoć jeszcze zdrowsze są czarne porzeczki, ale mimo tylu właściwości są strasznie kwaśne (na surowo i bez dodatku cukru nie tracą tylu cennych witamin). Nigdy nie jadłam crumble, a przepis, jak widzę, dziecinnie prosty:)
    BUZIAK!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Półwysep Lipa jest jak osada sekty - wszyscy szczesliwi, super żarcie, kawa z ekspresu, wyciskane soki, konie, paintball, animatorzy dla dzieciarni - polecam nawet na wycieczki!
      A tyle było krzyku o te oleje w telewizji :/
      Polecam zrobić z czegokolwiek crumble - brzoskwiniowe jest pyyycha! :)
      Pozdrawiam Pani Izabelo ;)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty