Ciasto kokosowo - czekoladowe



Dopiero co były Święta, a ja znowu piekę.

Cześć, nazywam się Karolina, mam 24 lata i nie wyobrażam sobie życia bez piekarnika. 

Przepis z mojewypieki.com/, lekko zmodyfikowany.
Składniki na biszkopt:
  • 5 jajek
  • 1 niepełna szklanka mąki pszennej
  • pół szklanki drobnego cukru do wypieków
  • 2 łyżki kakao
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
Masa kokosowa:
  • 500 ml mleka
  • pół szklanki cukru
  • 200 g masła
  • 250 g wiórków kokosowych
  • 16 g cukru wanilinowego 
Polewa czekoladowa:
  • 100 g czekolady mlecznej
  • 100 g czekolady gorzkiej
  • 125 g masła
Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej. Mąkę, kakao, proszek do pieczenia - przesiać.
Białka ubić na sztywno, pod sam koniec ubijania dodając cukier. Dodawać żółtka, jedno po drugim i nadal ubijać. Na koniec dodać mąkę, proszek do pieczenia i kakao. Delikatnie wymieszać szpatułką.
Ciasto przelać do wysmarowanej masłem i wyłożonej papierem prostokątnej blachy o wymiarach 20 x 35 cm i piec w temperaturze 175ºC przez około 30 minut. Ostudzony biszkopt można nasączyć mocną herbatą.
Mleko zagotować z cukrem i cukrem wanilinowym. Następnie wsypać kokos i gotować do zgęstnienia masy (około 20 minut). Do gorącej masy należy dodać masło, i od czasu do czasu mieszać łyżką masę, aby masło się rozpuściło. Masę kokosową ostudzić i wyłożyć na biszkopt. Ja nasączyłam biszkopt amaretto z sokiem cytrynowym i wysmarowałam połową słoika powideł ze śliwek + moja masa kokosowa nie chciała zgęstnieć! Wyłowiłam kokoski i polałam delikatnie tym odcedzonym mlekiem.
Czekoladę połamać, dodać masło i całość podgrzewać na parze, aż składniki się połączą. Gotową polewą polać ciasto.
Ciasto należy schłodzić w lodówce, by zgęstniało i umożliwiło krojenie.




Dekorowałam srebrnymi perełkami.


Mam ochotę iść na "Wilka z Wall Street", a Wy?

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty