Drożdżówki z makiem

 

Bułeczki trójkąciki, pełne masy makowej, która pod wpływem wysokiej temperatury pieczenia nabrała mocy amaretto :) Porcja taka w sam raz na 8 małych bułeczek.

Składniki:

Masa makowa / marmolada / masa kokosowa /  budyń  - co lubicie,

40 g rozpuszczonego masła,
1 i 1/2 szklanki mąki pszennej,
pół szklanki ciepłego mleka,
ok 20 g świeżych drożdży,
50 g cukru,

do posmarowania jajko z 2 łyżkami mleka.

Drożdże posypałam łyżką cukru, rozpuściły się, dodałam 5 łyżek ciepłego mleka i płaską łyżkę mąki.
Mąkę i rozczyn drożdżowy rozrobiłam palcami, dodałam cukier i masło połączone z mlekiem - ma być ciepłe. Ciasto wyrobiłam rękoma, odstawiłam w ciepłe miejsce na godzinę. Włączyłam piekarnik na termoobieg 220 st. Ciasto wyklepałam i rozwałkowałam na prostokąt o grubości ok 1,5 cm. Na ciasto na całej powierzchni wyłożyłam masę makową, skręciłam, posmarowałam jajko-mlekiem i pokroiłam w takie trapezo - trójkąty. Posypałam kruszonką.
Piekłam w wysokiej - 220 st - temperaturze z termoobiegiem.

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty