(łatwa) Ziemniaczana babka z łososiem i sosem koperkowo - jogurtowym


Nie-nie-nie-nienawidzę trzeć ziemniaków! Ale znalazłam pewne ułatwienie: zaczęłam zwracać w trakcie zakupów uwagę na rodzaj/gatunek ziemniaka. Do gotowania dla mnie najlepsze będą Vineta, Agata i August. Czy puree, czy placki ziemniaczane, najbardziej mi smakują. Do frytek używam Jelly i Galę. Ale warto o tym poczytać w Internecie zanim weźmiecie się za gotowanie. A można ułatwić sobie życie, bo trze się lepiej przystosowane do tego ziemniaki. Dodatkowo krzesełko, muzyczka i lecimy :)

Ja wybrałam Vinetę.

Przepis na babkę:
1 kg obranych surowych ziemniaków,
jajo,
100 g boczku/szynki/kiełbaski pokrojonej w kostkę,
duża cebula,
3 łyżki pszennej mąki (uwaga - zależy od ziemniaka ile użyjemy mąki, trzeba samemu ocenić)
sól, pieprz,
olej do podsmażenia,
majeranek,
papryka ostra/słodka - jak lubicie, może wędzona?

dodatkowo - papier do pieczenia do wyłożenia keksówki.

Cebulkę podsmażamy na oleju z szynką, przestudzić. Ziemniaki trzemy jak na placki. Łączymy ziemniaki, cebulkę i szynkę. Wbijamy jajo, doprawiamy przyprawami, dodajemy mąkę tak, żeby konsystencja nie była ani za gęsta, ani zbyt rzadka.

Wykładamy keksówkę papierem do pieczenia. Nagrzewamy piekarnik do 190 st C z termoobiegiem. Wkładamy blachę, pieczemy godzinę :)

Najlepiej smakuje na drugi dzień, kroimy paseczek i podsmażamy na klarowanym maśle!


Łosoś - wędzony, kroimy w paski. Pstrąg też byłby super!

Przepis na sos koperkowy:
duży kubeczek jogurtu - ja miałam grecki,
koperek - w zależności i le kto lubi :), poszatkowany,
sól, pieprz,
ząbek czosnku, (poszatkowany)
łyżeczka soku z cytryny,
Lyzeczka chrzanu

Łączymy składniki :)

Podajemy paseczek babki z łychą sosu i plasterkiem łososia :) Do tego pyyyszny cydr!

Smacznego!

Komentarze

  1. w sumie nigdy nie zwracałam uwagi na rodzaj... czuję się uświadomiona i będę pamiętać na przyszłość :)

    OdpowiedzUsuń
  2. a dla mnie ziemniak to... ziemniak

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. rózna zawartość skrobii w ziemniaku różnicuje smak potraw i ich kaloryczność :)

      Usuń
  3. Fajne przepisy, będę tu częściej zaglądać :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty