Domowy włoski kebab




Oto prosty sposób na przyrządzenie w domu pysznego kebaba w bułeczce/placuszku domowej roboty - pomysł podpatrzony z jednej z usteckich pizzerii, jednak przepis na ciasto jest mojego spontanicznego autorstwa.

Z podanego przepisu wyjdą 2-4 placki, w zależności od wielkości i grubości, mi wyszły 4. Ciasto można swobodnie mrozić i nic się nie stanie :)

Ciasto:
dwie szklanki pszennej mąki,
ok 40-50 g drożdży,
płaska łyżeczka soli,
3/4 szklanki letniej wody,
1 jajko,
łyżka cukru,
troszkę suszonego oregano,
oliwa - około 5 łyżek.

Drożdże zasypać cukrem i zalać letnią wodą. Do mąki dodać sól, wymieszać, dodać oregano, wbić jajko. Drożdże mają rosnąć ok 5 minut, dodać do mąki, wyrabiać, dodać oliwę. Odstawić w ciepłe miejsce pod przykryciem na około 20 minut, wyrabiać rękami ciasto dosypując mąki. Ciasto ma być elastyczne. Po oderwaniu kawałka na placek dodatkowo polać go oliwą, oprószyć delikatnie mąką i wyrobić wałkiem na taki pizzowy placek.

Piec w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni przez około 10 minut. Ciasto nabierze powietrza, dlatego wyrosną w nim puste w środku bąble. Piec aż będzie złotawe (moje mogło być bardziej, no ale konsumenci głodni.. :).
Gdy już sie upiecze to nacieramy dobrą oliwą i kładziemy dodatki, np:
podsmażoną pierś kurczaka w przyprawie gyros/kebab,
sałatę lodową,
pomidora,
ogórek,
pesto,
kukurydzę,
ser bałkański, itp.

Ja dodałam moją pesto-pastę z suszonych pomidorów, sałatkę i sos czosnkowy. Całość zagiąć :)
 Przepraszam za kiepską jakość zdjęć! :(
Smacznego! 

Komentarze

  1. Mniaaam, mam nadzieję, że smakuje tak, jak wygląda. Może wypróbuję...:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam :) można przemycić swoje ulubione dodatki :)

      Usuń
  2. pysznie wygląda:) zjadłoby się oj zjadło;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. zrobię! ;* co do piątku to chyba da się uratować, bo właśnie siędzę w bibliotece i robię to, co zaplanowałam na sobotę :D

      Usuń
  4. W domu byliby zachwyceni:-)
    Bardzo smakowicie się prezentuje:-)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty