Cannelloni z mięsem mielonym i sosem beszamelowym na naleśnikach!



Substytutem makaronu - rurek xxl mogą być naleśniki! W smaku są nawet lepsze, są miękkie, delikatne i łatwo je zrobić :)

Składniki:
Naleśniki : woda gazowana, dwa jajka, mąka, płaska łyżeczka soli - proporcje, by miała konsystencję śmietany.
Farsz:
- pół kilo mięsa mielonego - u mnie od rzeźnika, z szynki wieprzowej,
- 3 łyżki koncentratu pomidorowego, opcjonalnie pomidory z puszki,
- ząbek czosnku,
- młoda cebulka,
- ulubione przyprawy: u mnie świeża pietruszka - garść, młode listki oregano, siekane.
- sól,
- serek topiony.
Sos beszamelowy:
sos beszamelowy:
proporcje - dwie łyżki mąki na dwie łyżki masła i szklankę mleka
- przyprawy: biały pieprz, gałka muszkatołowa, sól, niektórzy dodają soku z cytryny.

Smażymy naleśniki, odstawiamy do ostygnięcia.

Na tłuszczu podsmażyć posiekaną cebulkę i ząbek czosnku, następnie dodać mięso, smażyć aż nie będzie surowe siekając je energicznie łopatką, dodać koncentrat serek, przyprawy, pozostawić do przestygnięcia. Dodałam również miąższ grillowanej papryczki pepperonccino.

Przygotować sos beszamelowy, w garnku przyprażyć mąkę, dodać masło, podsmażyć, dodać mleko i przyprawy energicznie mieszając.




Uformowałam dwie warstwy kładąc naleśniki, na pierwszej warstwie poziomo, na drugiej pionowo. Zalałam beszamelem, posypałam serem i piekłam w 180 st. przez 40 minut.






Dobry motyw: fajnie się kroi! :)

Smacznego!

Komentarze

  1. a ja robiłam szpinakową lasange na naleśnikach ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. rzeczywiście ciasto naleśnikowe! Że też wcześniej na to nie wpadłam! Dzięki!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wielkie omnomnom! Ostatnio jadłam podobne w naleśnikarmi - genialne!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty