Peach Cobbler / Cobler z brzoskwiniami

Cobbler, co to kurde jest?
Ciasto blebleble popularne w Wielkiej Brytani i USA blebleble Paula Deen blebleble Martha Stewart blebleble. Podobno to ciasto z południa (dixie style), zobaczymy co to będzie. Googluję najpierw w images - wooha, ile postaci. Super, jeśli mi nie wyjdzie to powiem, że tak miało być:)




Ale.. wyszło całkiem niezłe. Taka fajna porcyjka dla dwojga. Spróbujemy :)

Składniki:
brzoskwinie - ja użyłam 4 duże ufo,
szklanka cukru,
1/4 szkl. wody,
4 łyżeczki masła,
3/4 szklanki SAMOROSNĄCEJ MĄKI (takie rzeczy tylko w stanach - to mąka z proszkiem do pieczenia - z 1/4 łyżeczki na tę porcję),
1/4 łyżeczki soli,
łyżeczka cukru wanilinowego,
3/4 szkl. mleka.
ocjonalnie cynamon.

Rozgrzałam piekarnik do 180 st C. Z brzoskwiń i połowy porcji cukru i wody zrobiłam taką masę na ciepło przypominającą dżem (większe kawałki), zagotowałam masę i poddusiłam ok 10 minut.
Przełożyłam masę do miseczki z Bolesławca. Masło włożyłam w kubeczku do piekarnika i rozpuściłam je.
W dużej misce zrobiłam ciasto. Połączyłam cukier, mąkę sól cukier wanilinowy z mlekiem i przestudzonym masełkiem nie mieszając. Polałam ciastem owoce, nie mieszałam.
Piec 30-45 minut. Ja piekłam

Podawać z bitą śmietaną/lodami, jak lubicie :)

To przepis Pauli Deen stąd :) Smacznego!

PS. Pierwszy raz o cobblerze usłyszałam w filmie Pan i Pani Killer (z Katherine Heigl ♥).

Komentarze

  1. nie znam, tzn. teraz już tak :)
    _________________________
    i pamiętaj, głowa i piersi w górę i do przodu!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no już przespałam to wszystko i wyciągnęłam wg. mnie mądre wnioski i jutro pojawi się o tym post ;)

      dziękuję za wszystko!!:*

      Usuń
  2. a ja polecam pudding chlebowy :) beż dodatków, czysta klasyka ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty